شما چقدر می خوایید روی طراحی سرمایه گذاری کنید؟

قیمتی که طراح به شما می ده به میزان توجهش روی جزییات بستگی داره. موضوع همش اینه که شما چقدر می‌خوایید روی جزییات توجه بشه؟

تصویر مطلب

هرکاری یه زمانی رو به خودش اختصاص می‌ده. شما می‌تونید ماشین‌تون رو توی ۱۰ دقیقه بشورید یا ۲ ساعت. بستگی داره که شما چقدر بخوایید برای شستن اون وقت بزارید. هرچی زمان بیشتری رو صرف کنید (البته زمان موجه) نتایج بهتری رو می‌گیرید.

همین موضوع در مورد رابط کاربری (UI) وب‌سایت هم صادقه. هرچی ما بیشتر روی جزییات کار کنیم، تجربه کاربری بهینه‌تری داریم. وب‌سایت Little Big Details پره از مثال‌هایی در مورد جزییات طراحی که ممکنه از نظر شما غیر ضروری به نظر برسن. در واقع اینها دارن تجربه کاربری رو دگرگون می‌کنن.

Tumblr یه نسخه از متن توافقنامه‌اش رو به انگلیسی روان و عامیانه هم داره. مسلما برای نوشتن این نسخه یه زمانی سپری شده و خواستن که شفافیت خودشون روبه کاربر نشون بدن.
Tumblr یه نسخه از متن توافقنامه‌اش رو به انگلیسی روان و عامیانه هم داره. مسلما برای نوشتن این نسخه یه زمانی سپری شده و خواستن که شفافیت خودشون روبه کاربر نشون بدن.
گوگل توی پیش بینی وضعیت آب و هوا، برای نشون دادن شدت باد از فلش‌های بزرگ و کوچیک استفاده می‌کنه. اینطوری دیگه رابط کاربری هم بیخودی شلوغ نمی‌شه.
گوگل توی پیش بینی وضعیت آب و هوا، برای نشون دادن شدت باد از فلش‌های بزرگ و کوچیک استفاده می‌کنه. اینطوری دیگه رابط کاربری هم بیخودی شلوغ نمی‌شه.
توی Medium اگه یه تیکه از متن رو انتخاب کنید، می‌تونید اون رو  توی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. حتما این کار یه زمانی رو صرف کرده، اما در نهایت باعث افزایش رضایت کاربرا می‌شه.
توی Medium اگه یه تیکه از متن رو انتخاب کنید، می‌تونید اون رو  توی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. حتما این کار یه زمانی رو صرف کرده، اما در نهایت باعث افزایش رضایت کاربرا می‌شه.

این جزییات هستن که همه تفاوت‌ها رو می‌سازن. مثلا اگه بتونید کاربرتون رو بخندونید، احتمال اینکه شما رو به خاطر بسپرن خیلی بیشتر می‌شه. یه بهینه سازی جزیی توی رابط کاربری می‌تونه باعث بشه که کار کاربر راحت‌تر بشه. یه اشاره ظریف توی طرح می‌تونه کاربر رو ببره به این سمت که یه کاری رو انجام بده. صیقل دادن طرح باعث می‌شه که کاربر به حرفه ایی بودن شما پی ببره و کیفیت خدمات‌تون رو درک کنه.

اینها تغییرات خیلی کوچیکی هستن که تفاوت‌های بزرگی رو ایجاد می‌کنن. اما انجام همین تغییرات کوچیک وقت‌گیره. یه زمانی برای فکرکردن می‌خواد و یه زمانی هم برای اجراش.

آکهی مناقصه زدن هیچ کمکی نمی‌کنه

مشکل از اونجایی شروع می‌شه که ما میخواییم طراح رو انتخاب کنیم. اینجاست که یه آگهی مناصه می‌زنیم و از طراحای مختلفی می‌خواییم پیشنهاد‌های خودشون رو برای ما بفرستن. جواب‌هایی که می‌گیریم همه مثل همه، فقط قیمت‌ها فرق می‌کنه. هر کدوم از طراحان یه زمان متفاوتی رو به طراحی اختصاص می‌دن. اما سوال اصلی اینه که شما چقدر می‌خوایید برای طراحی پرداخت کنید؟

اگه برید سراغ ارزون‌ترین پیشنهاد، بایدانتظار کمترین توجه به جزییات رو داشته باشید. علتش اینه طراح وقت کافی نداره تا بره به جزییات طرح شما بپردازه. به همین سادگی!

به همین دلیله که ما به شرکت‌های طراحی‌وب می‌گیم اول در مورد بودجه سوال بپرسید. چون ما باید بدونیم که چه زمانی رو باید به طراحی اختصاص بدیم. ما باید بدونیم که شما چقدر می‌خوایید برای این کار پرداخت کنید.

اگه شما بودجه‌تون رو مخفی نگه دارید ما مجبوریم بودجه شما رو حدس بزنیم. اینم اصلا منطقی نیست. چون برنده مناقصه شما در واقع بهترین طراح نیست، بلکه کسی هست که فقط حدسش به قیمت شما نزدیک‌تر بوده.

دفعه بعد که می‌خوایید یه طراح استخدام کنید، یادتون باشه اولین صحبتی که می‌کنید در مورد بودجه باشه.

دفعه بعد که می‌خوایید یه طراح استخدام کنید، یادتون باشه اولین صحبتی که می‌کنید در مورد بودجه باشه. ببنید که آیا کار طراح با بودجه شما همخوانی داره یا نه. این واقعا یه موضوع حیاتیه، بنابر این تحت هر شرایطی این مذاکره رو تا پایان ادامه بدید.

حرف آخر

مطالبی که ما می‌نویسیم درواقع یک سری مشاوره‌های رایگان هستن برای شما که میخوایید کسب و کار دیجیتالی‌تون رو توسعه بدید. اگه می‌خوایید همیشه در جریان آخرین مطالب نوشته شده قرار بگیرید، می‌تونید یکی از دو کار زیر رو انجام بدید:

به جمع ۱۲۳۰۰ مشترک خبرنامه ما بپیوندید کانال تلگرام مارو دنبال کنید


دیدگاه های شما

ما یه جامعه آنلاینیم و اینها فقط صدای یک بلاگر نیست. بنابر این حالا وقتشه که شما هم دیدگاه خودتون رو با دیگران به اشتراک بگذارید.

ما همه نظرات رو میخونیم، اما فقط اگه سوال پرسیده باشید پاسخ میدیم. چون فکر میکنیم همه نظرات مخالف و موافق به شکلی مطرح و درست هستن.

تصویر گراواتار
ارسال دیدگاه
انصراف از پاسخ
آدرس ایمیل فقط به منظور جلوگیری از ارسال هرزنامه هاست و تنها نام شما به نمایش درمیاد. عکس شما هم از طریق Gravatar شناسایی می شه.
میخوام از نظر سایر کاربرا مطلع بشم

محسن کاظم‌زاده
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ۱۴:۱۶ محسن کاظم‌زاده

سلام، مطلب خوبی بود. من این مطلب رو توی تبلت خوندم و بخش هایی از صفحه( پاراگراف هایی که تصویر دارن) در حالت عمودی پنهان شده و قابل خوندن نیست. درستش کنید


امید امرایی
۳۰ بهمن ۱۳۹۴ ۲۰:۴۵ امید امرایی محسن کاظم‌زاده

سلام، چشم موضوع رو سریعا پیگیری و حل میکنیم. ممنون که اطلاع دادید.


سید
۱۴ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۲۳ سید

سلام. خیلی عالی شد فایل صوتی مقالاتتون رو هم میذارید. من بعد مقالاتتون از زیر دستم در نمیرن.


mr sinoser
۰۷ مهر ۱۳۹۳ ۰۰:۰۶ mr sinoser

حامد تکمیل
۲۰ شهریور ۱۳۹۳ ۱۷:۳۸ حامد تکمیل

مطلب بسیار خوب و به جایی بود. من هم قبلا یک مطلب مشابه این رو نوشتم. شاید مفید باشه:

http://silvercover.ir/blog/?p=997


امید امرایی
۲۱ شهریور ۱۳۹۳ ۱۴:۰۷ امید امرایی حامد تکمیل

فوق العاده است حامد جان. توضیحات فنی خیلی خوبی رو توی این مطلب دادی و ممنون که لینکش رو اینجا هم به اشتراک گذاشتی.


علیرضا حسین نژاد
۱۲ امرداد ۱۳۹۳ ۱۷:۰۳ علیرضا حسین نژاد

تجربه من می گه: بهترین روش برای انتخاب یک تیم در اکثر موضوعات، داشتن یک مشاور امین و مطلع توسط کارفرماست. هزینه مشاور خیلی کمتر از انتخاب اشتباه است. همچنین یک مشاور خوب و فعال می تونه هزینه انتخاب رو پایین و در مذاکره مثمرثمر برای کارفرما عمل کنه.


امید امرایی
۲۱ شهریور ۱۳۹۳ ۱۴:۰۸ امید امرایی علیرضا حسین نژاد

اوه شما به نکته خوبی اشاره کردید. ما هم جدیدا یه سرویس مشاوره در نظر گرفتیم. شما این سرویس رو چطور میبینید؟


علیرضا حسین نژاد
۲۱ شهریور ۱۳۹۳ ۱۶:۵۳ علیرضا حسین نژاد امید امرایی

خیلی عالیه!
منم دارم همین کار رو می‌کنم ؛)


مریم
۱۹ تیر ۱۳۹۴ ۲۳:۴۶ مریم علیرضا حسین نژاد

علیرضا حسین نژاد
۲۰ تیر ۱۳۹۴ ۰۲:۳۸ علیرضا حسین نژاد مریم

Netadver
۰۳ مهر ۱۳۹۴ ۱۵:۳۱ Netadver مریم

جای نارحتی داره که تجربیات خوبی نداشتید ولی طراح خوب مث کفش و لباس شب قابل پوشیدن و چک کردن نیست ونیاز به تشخیص فنی و تخصصی داره که بنظر میرسه شما در این امر موفق نبودید... 

مشترک مشاوره‌های رایگان بشید

آدرس ایمیل‌تون رو وارد و هر ۳ یا ۴ هفته یه سری مشاوره های رایگان ما رو دریافت کنید. ضمنا ما هم مثل شما از اسپم متنفریم.

یا اینکه نه منصرف شدم

آخ! دیدید داشت یادمون می‌رفت؟

ما هنوز نمیدونیم شما رو باید چی صدا بزنیم، این بد نیست؟

و یا انصراف