کار ما در وب ادوایس به پایان رسیده

از وقتی که وب ادوایس راه افتاد تا امروز بیش از ۵ سال میگذره. اون روزها شرایط متفاوتی وجود داشت و امروز همه چیز تغییر کرده.

تصویر مطلب

از وقتی که وب ادوایس راه افتاد تا امروز بیش از ۵ سال میگذره. اون روزها شرایط متفاوتی وجود داشت و امروز همه چیز تغییر کرده. حالا به آخر کار وب ادوایس رسیدیم و به دلایلی که در ادامه توضیح میدم دیگه مطلبی اینجا منتشر نمیشه.

اشباع محتوایی

روزهای اول راه اندازی وب ادوایس واقعا محتوای فارسی خیلی محدودی در خصوص طراحی تجربه کاربری در وب و دیجیتال وجود داشت. من اولین مقاله فارسی در موضوع استراتژی دیجیتال رو نوشتم. اگه به فارسی جستجو میکردید «استراتژی دیجیتال چیست» تنها یک مطلب وجود داشت و اون هم وب ادوایس بود.

اما حالا شرایط تغییر کرده. ده‌ها وبلاگ و وب سایت روزانه دارن در مورد تجربه کاربری و دیجیتال می‌نویسن. خیلی وقتها که تصمیم میگیرم چیزی بنویسم وقتی در موردش جستجو میکنم میبینم وب سایت های زیادی در موردش نوشتن. بنابر این دیگه ضرورتی نداره که من هم باز همون حرف رو تکرار کنم.

ما یواش یواش داریم وارد دوره اشباع محتوایی میشیم. البته این موضوع خاص تجربه کاربری نیست، بلکه در همه صنایع و حوزه ها در شرف رخ دادنه.

میکرو وبلاگ ها

اگه رویکردمون این نباشه که صرفا یه سری مطالب رو ترجمه کنیم،‌ نوشتن چیزهایی که بتونن یه کمکی به خواننده بکنن واقعا کار زمان بریه. توی وب ادوایس الان بیش از ۱۰۰ تا مطلب نیمه کاره هست که من هیچ وقت فرصت نکردم اونها رو تا آخر بنویسم. چون باید یه وقتی پیدا بشه که بتونی به همه چیز خوب فکر کنی.

میکرو وبلاگ ها ابزارهای متفاوتی هستن. یه چیزی مثل توییتر که توش میشه مطالب کوتاه ولی مداوم نوشت. نیازی نیست همه جانبه و متعهد به پاسخ دادن همه سوالها باشه. قبل از وب ادوایس هم من این کارو انجام میدادم. توی وب سایت شخصی خودم مطالبی می نوشتم که بعدا اونها رو به وب ادوایس منتقل و البته تفصیل و تشریح هم کردم.

طراحی صرفا برای طراحی خوب نیست

وب ادوایس یواش یواش تبدیل به یه وب سایت تخصصی دیجیتال و تجربه کاربری شد. این چیزی نبود که من می‌خواستم. اوایل من حتی در مورد برنامه‌نویسی هم می‌نوشتم.

تخصصی شدن وب ادوایس باعث شد من خیلی نتونم سایر ایده‌هایی که به ذهنم میرسید رو اینجا منتشر کنم. یکی دوبار که اینکار رو انجام دادم، فورا بازخوردهایی گرفتم که میگفتن «ما این رویه رو دوست نداریم». خب حق هم دارن. مخاطب‌ها انتظار دارن فقط در همون موضوعی که شما رو میشناسن حرف بزنید. نه از هر دری سخنی.

این اشکالیه که باعث شد من فکر کنم داریم یواش یواش میریم به این سمت که بگیم طراحی مهمه فقط به خاطر خود طراحی. داریم نقشش رو توی زندگی فراموش میکنیم. به همین جهت UXSHIRAZ راه اندازی شد. تجربه کاربری شیراز به طراحی ماورای ابزارها و محصولات میپردازه.

حرف آخر

وب ادوایس به کارش خاتمه داده و دیگه اینجا مطلب جدیدی منتشر نمیشه.

از این بعد فقط توی وب سایت قدیمی‌تر خودم مینویسم. اونجا مطالب کوتاه هستن، اما بطور مداوم همه چیزهایی که روزمره تجربه میکنم یا باهاشون در ارتباط هستم رو می‌نویسم. تفاوت مهمش با وب ادوایس اینه که همین نکات رو در ارتباط با مسایل کاری و زندگی اجتماعی تحلیل میکنم.

مشترک مشاوره‌های رایگان بشید

آدرس ایمیل‌تون رو وارد و هر ۳ یا ۴ هفته یه سری مشاوره های رایگان ما رو دریافت کنید. ضمنا ما هم مثل شما از اسپم متنفریم.

یا اینکه نه منصرف شدم

آخ! دیدید داشت یادمون می‌رفت؟

ما هنوز نمیدونیم شما رو باید چی صدا بزنیم، این بد نیست؟

و یا انصراف